~ Helen

Alla dessa dagar.

Sällskap

Publicerad 2012-12-29 10:02:02 i Veckoslut,


En sak som jag verkligen gillar är sällskapsspel!
Igår hade vi en trevlig kväll med allt i från "Vad ritar Picasso?" till kortspelet "Dot".
Vi hann även med Alias. I det spelet kan det bli hur tokiga
förklaringar som helst. Och sånt gillar ju jag !

Paulina fick Susanne att säga ett ord utan att hon visste vad hon sa,
såhär gick den konversationen:
Paulina: -En sån som poliserna slår med
Susanne: -Påle!
Paulina: -Ett annat ord för läderlappen
Susanne: -Batman
Paulina: -Ja men bara första delen av ordet, sen vad blir det av kokande vatten?
Susanne: -Bat...ånga.... Bat...ång!
Paulina: -Rätt!

Tack för en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

- En blogg om mina dagar, saker jag gillar, om skolan som blivande produktionstekniker och massa annat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela