~ Helen

Alla dessa dagar.

Äldreomsorgen - ett jobb alla borde testa

Publicerad 2013-01-30 07:13:00 i Det lilla extra,

Jag tycker att nästan ( ! ) alla borde någon gång testa att jobba inom äldreomsorgen.
Man märker så fort när man pratar med någon som varken mött yrket eller haft någon nära bekant i yrket.
Visst, det är obekväma arbetstider och inte lika stor lön som inom andra yrkesgrupper,
Men man lär sig något och utvecklas som person.

För att tala om mig själv så har jag utvecklas mycket sedan jag var den 19-åriga tjej som just gått ut gymnasiet.
Jag har lärt mig att bemöta och respektera individer.
Tyngden i att kunna lita på mina arbetskamrater i alla situationer.
Och att kunna vara den arbetskamrater som går lita på.

Jag är oerhört tacksam för mitt jobb inom hemtjänsten och det står mig varmt om hjärtat.

Eftersom jag åker buss nu så har jag inte tillgång till foton.
Så blir detta några random bilder från Facebook !
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

- En blogg om mina dagar, saker jag gillar, om skolan som blivande produktionstekniker och massa annat.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela